דו"ח מדאיג: עליה של 22% בתקריות אנטישמיות

שלמה ריזל No Comments on דו"ח מדאיג: עליה של 22% בתקריות אנטישמיות

דו"ח הרבעון הראשון לשנת 2023 מצביע על עלייה בתקריות האנטישמיות: כ-50% מכלל האירועים האנטישמיים נרשמו בארה"ב. עלייה משמעותית של 48% בהיקף האירועים האנטישמיים האלימים

אנטישמיות באירופה. ארכיון צילום: הקהילה היהודית ברצלונה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום השואה: משרד התפוצות מפרסם היום (שלישי) סיכום הרבעון הראשון של שנת 2023 בנושא האנטישמיות בעולם. מהדו"ח עולה כי נרשמה עליה של 22% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים שנרשמו ברחבי העולם ברבעון הראשון של שנת 2023 (453 אירועים), בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022.

כ-50% מכלל האירועים האנטישמיים נרשמו בארה"ב, בעיקר באזורי הריכוזים היהודיים, בדגש על אזור ניו-יורק, פלורידה וקליפורניה. מדינות בולטות נוספות בהקשר זה הן בריטניה וגרמניה.

נרשמה עלייה משמעותית של 48% בהיקף האירועים האנטישמיים האלימים (37) שנרשמו בעולם ברבעון הראשון של שנת 2023, בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2022. מרבית האירועים האנטישמיים הללו התרחשו בארה"ב (20) ובבריטניה (11).

נרשמה עלייה של 18% במספר הפוסטים האנטישמיים ברשת (כ-1.53 מיליון) ושל 2.5% במספר המשתמשים המפיצים תכנים אנטישמיים (כ-273,000), בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

כ-68% מהשיח האנטישמי ברשת היה מסוג "אנטישמיות חדשה", העוסק ברובו בנושא דמוניזציה ודה-לגיטימציה של ישראל; כ-27% מהשיח ברשת סווג כ"אנטישמיות קלאסית", הכוללת בעיקר דמוניזציה של יהודים ותאוריות קונספירציה באשר לשליטה יהודית בעולם; קרוב ל-5% מהשיח סווג תחת הקטגוריה של עיוות והכחשת השואה, הבולט בעיקר בשיח האנטישמי בשפה הרוסית, ככל הנראה על רקע המלחמה באוקראינה.

הערים הבולטות מבחינת השיח האנטישמי ברשת הינן פאריז, ניו-יורק, וושינגטון הבירה, לוס אנג'לס ושיקאגו, אך לצידן בולטות גם דבלין, מרסיי, ומלבורן.

89% מהישראלים מוטרדים כששומעים על יהודי שמותקף על רקע אנטישמי, ו-72% טוענים שהאנטישמיות בשנה האחרונה גורמת להם לחשוש לשלומם של יהודים בחו"ל.

49% מהישראלים חוששים מגילויי אנטישמיות כאשר הם נוסעים לאירופה/ ארה"ב, ו-45% מצניעים סממנים יהודיים/ישראליים.

64% מהישראלים סבורים שמדינת ישראל צריכה לסייע ליהודים וקהילות שהותקפו בעקבות אירועים אנטישמיים, ו-72% מהמשיבים מסכימים מסכימים שמדינת ישראל צריכה להקצות משאבים למאבק באנטישמיות.



0 תגובות